2019/2020
- CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki
 - Do realizacji innowacji pedagogicznej pt. „CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki” przystąpili uczniowie kl. 2c pod kierunkiem wychowawcy p. Joanny Mańkowskiej. - Jest to ogólnopolski projekt edukacyjny wspierający rozwój czytelnictwa wśród uczniów klas I-III, opracowany przez p. Honoratę Szanecką - nauczycielkę i dyrektora szkoły podstawowej w Klonowie. - Innowacja będzie realizowana w terminie od 2 września 2019 r. do 31 maja 2020 r. - Projekt realizowany będzie w klasie od 1 października 2019 r. do 30 kwietnia 2020 r. przez jedną godzinę lekcyjną w tygodniu podczas zajęć edukacji wczesnoszkolnej, wrzesień będzie czasem na zebranie i opracowanie dokumentacji, maj – miesiącem poświęconym na ewaluację. - Nauczyciel realizujący program opierać się będzie na umiejętnościach i doświadczeniach własnych oraz na sugestiach i pomysłach innych osób biorących udział w projekcie, poprzez wymianę wspólnych doświadczeń na stronie projektu. - Zajęcia odbywać się będą na terenie szkoły lub poza nią. Podczas zajęć wykorzystane zostaną pomoce dydaktyczne posiadane przez szkołę oraz przez każdego ucznia. - Przed rozpoczęciem projektu nauczyciel prowadzący innowację uzyskał od autora projektu ZGODY dla RODZICÓW na udział dzieci w projekcie oraz na wykorzystanie ich wizerunku. - Ponadto autor projektu udostępnił nauczycielom bezpłatne narzędzie w postaci LEKTURNIKA do wydrukowania dla każdego ucznia. - Projekt składa się z trzech MODUŁÓW: - I MODUŁ - od 01.10.2019 r. do 31.12.2019 r. - FIKUŚNE LEKTURKI SPOD CHMURKI
- II MODUŁ - od 01.01.2020 r. do 29.02.2020 r. - ZWIERZĘCE LEKTURKI SPOD CHMURKI
- III MODUŁ - 01.03.2020 r. do 30.04.2020 r. - POLSKIE LEKTURKI SPOD CHMURKI
 - W każdym z modułów zespół klasowy wybiera jedną spośród czterech zaproponowanych lektur, do której wykona co najmniej cztery zadania. - Lektury będą czytane przez nauczyciela oraz uczniów, a także zaproszonych gości. - Po zrealizowaniu każdego modułu nauczyciel umieści na stronie projektu sprawozdanie w formie opisu i kilku zdjęć, dzięki czemu otrzyma od autora projektu POTWIERDZENIE realizacji tego modułu. - W celu otrzymania CERTYFIKATU końcowego dla klasy oraz nauczyciela, a także DYPLOMÓW dla uczniów, wymagane będzie zrealizowanie WSZYSTKICH TRZECH MODUŁÓW. - Udział w projekcie jest BEZPŁATNY. - Nasze działania dotyczące I modułu i działań związanych z lekturą „Dzikie łabędzie” H. CH. Andersena dobiegły końca. - Otrzymaliśmy potwierdzone zaliczenie realizacji I modułu.    - W czasie realizacji II modułu czytaliśmy książkę Toma Justyniarskiego pt. „Psie troski”. - Jest to prawdziwa historia opowiadająca o losach bernardyna - suczki Betty, która mieszkała w schronisku dla zwierząt. Bardzo trudno jej było zaufać ludziom, gdyż wcześniej została skrzywdzona przez człowieka. Dopiero w domu Adasia, który ją adoptował i bardzo pokochał zmienił się jej los, a wierna suczka uratowała życie chłopca. - Zorganizowaliśmy w klasie wystawkę książek o zwierzętach, wśród nich nasza lektura. - Wspólnie z SU kl. 1-3 przeprowadziliśmy zbiórkę karmy dla zwierząt wśród wszystkich uczniów szkoły. - W efekcie zebraliśmy wiele paczek karmy dla kotów i psów. - Uczestniczyliśmy w spotkaniu z właścicielkami Przytuliska dla zwierząt w Jadowie. Panie przywiozły do nas żywe zwierzęta: psa - Pompona i kota Księcia. Dzieci były zachwycone, zwierzęta również, zebraną karmę przekazaliśmy dla zwierząt żyjących w Przytulisku w Jadowie. - Dzieci wykonywały też zadania związane z lekturą w LEKTURNIKU (porządkowanie wydarzeń w lekturze). - Jednym z zadań II modułu było wykonanie legowiska dla pupila-maskotki. Dzieci w grupach wykonały takie legowiska z kartonów, a później pięknie je pomalowały i udekorowały. Pracowały z wielkim zaangażowaniem, na zdjęciach są efekty pracy. - Legowiska i budki są bardzo ładne. - Za wszystkie działania w II module otrzymaliśmy potwierdzenie wykonania zadań.    - W marcu zaczęliśmy realizację III modułu. W związku z pandemią COVID-19 w klasie udało nam się tylko wspónie przeczytać książkę pt. „Detektyw Pozytywka” Grzegorza Kasdepke, wypełniliśmy też część zadań w Lekturnikach. - Podczas pracy zdalnej, dzięki wielkiemu zaangażowaniu dzieci i rodziców, dokończyliśmy projekt. - Dzieci przygotowały plakaty z okazji Światowego Dnia Książki, który przypada 23 kwietnia. - Najbardziej jednak podobały się dzieciom ostatnie dwa zadania: niektóre wykonały trójwymiarowe postaci Detektywa Pozytywki z najróżniejszych materiałów, - a inne nawet same przebrały się za Detektywa Pozytywkę. - Pomysłowość dzieci i rodziców nie miała granic, co widać na zdjęciach. - Na zakończenie III modułu i całego projektu otrzymaliśmy potwierdzenia wykonania zadań oraz certyfikaty i dyplomy dla wszystkich uczniów. - Sprawozdanie z realizacji innowacji - Opracowała: 
 Joanna Mańkowska
 
 
